Przejdź do treści
1
na stronę
2
3
Przejdź do stopki

Czy matematyka może być rozrywką?

Treść

Czy matematyka może być rozrywką?

      Uczennice  klasy drugiej Gimnazjum realizowały zespołowy projekt edukacyjny   ‘’ Czy matematyka może być rozrywką- Konkurs matematyczno – sportowy dla klasy VI.’’  W skład zespołu wchodzą: Barbara Ogorzały, Paulina Garwol, Aleksandra Citak, Małgorzata Borzęcka, Weronika Łoboda. Opiekunem uczniów w ramach realizacji projektu była Pani Małgorzata Jarząb. Opiekun wspierał zespół i kierował jego pracami, prowadził konsultuje i akceptował kolejne etapy pracy lub zadania, obserwował i doradzał.

  1. Główne cele  projektu :
  2. --wzbudzanie zainteresowania uczniów matematyką;
  3.  -ukazanie zastosowania matematyki w innych dziedzinach nauki i życia;
  4.  -uświadomienie uczniom faktu, że matematyka może być barwna i wesoła;
  5.  -wyrabianie umiejętności pracy zespołowej;
  6.  -uczenie zdrowej rywalizacji.

7 kwietnia 2014 roku odbył się organizowany przez uczestników projektu konkurs dla klas 6 Szkoły Podstawowej. W rozgrywkach udział brało siedem trzyosobowych zespołów.  Drużyny rywalizowały ze sobą w  siedmiu konkurencjach:

- stołowe przepychanki

- sznurowy zawrót głowy

- pomoc lekarska

- liczydło

- mózg ćwiczy razem z nami

- mini piłka nożna

- ekstra tor przeszkód.

Każda konkurencja składała się z dwóch części: rozgrywka sportowa oraz zadania matematyczne.

Trzy zwycięskie drużyny otrzymały nagrody rzeczowe, pozostali uczestnicy – dyplomy oraz drobne upominki.

Uczniowie świetnie się bawili, a przy okazji uczyli się.

 

Małgorzata Jarząb

 

 

154646