Z życia szkoły
Treść
Festyn Integracyjny w Przysietnicy
W piękne niedzielne popołudnie 23 września na zakończenie lata, w promieniach słońca, zapachu ziół i kwiatów, przy stołach uginających się od tradycyjnych potraw i wesołej dziecięcej zabawie na placu wokół szkoły zgromadzili się mieszkańcy Przysietnicy. Impreza nawiązywała do dawnych tradycji, kiedy to po przypadających końcem lata zbiorach, gospodarze przygotowywali zioła do święcenia i obchodzili święto plonów. Plenerowy Festyn Integracyjny zorganizowany został przez dyrekcję i nauczycieli Zespołu Szkół w Przysietnicy przy wielkim zaangażowaniu rodziców. Celem, jaki przyświecał organizatorom, było spotkanie integracyjne całego środowiska: uczniów, rodziców, mieszkańców wsi i zaproszonych gości. W szkole od początku września trwały przygotowania do uroczystości: uczniowie na zajęciach pozalekcyjnych poznawali kwiaty i zioła, nauczyciele przyrody i biologii przygotowali gazetki informacyjne, zorganizowano spotkania z rodzicami przybliżające ideę przedsięwzięcia, przygotowano i rozesłano zaproszenia dla gości.
Festyn zgromadził bardzo wielu mieszkańców Przysietnicy, a nawet przyjechali goście z okolicznych miejscowości. Przybyli również włodarze Miasta i Gminy Stary Sącz – pan burmistrz Jacek Lelek wraz ze swoim zastępcą panem Kazimierzem Gizickim. Budujące było wielkie zainteresowanie rodziców przygotowaniami do imprezy. W dobie zanikających kontaktów sąsiedzkich i międzyludzkich, które wypiera pęd życia, media i świat wirtualny powraca potrzeba bycia razem, wspólnego działania i świętowania. Ukazała to niedzielna impreza, na którą mieszkańcy przyszli całymi rodzinami, a miły klimat spotkania i zadowolenie uczestników były tego dowodem.
Organizatorzy imprezy wyrażają wielkie uznanie dla zaangażowania rodziców w przedsięwzięcie, którego rozmach doceniony został przez wszystkich przybyłych gości. Dyrekcja szkoły dziękuje wszystkim rodzicom i mieszkańcom za udział w festynie i zapewnia o kontynuacji podobnych przedsięwzięć, które sprzyjają wzajemnej integracji i umacniają kulturotwórczą misję szkoły w środowisku.